torsdag 30 oktober 2014

Gästbloggare!

Den här veckan gästbloggar Berit Karlsson som är en av skådespelarna på Teater Blanca:

Foto: Berit Karlsson
Jag jobbar på Teater Blanca. Jag trivs bra på jobbet. Jag tycker det är roligt på jobbet, jag gillar att vara med på film. Ibland kan man få filma på kvällarna. Det gillar jag. Jag kan tänka mig att jobba nån kväll när det är filminspelning, det kan man väl hoppas på. Jag hoppas så det blir så i framtiden att vi får fortsätta göra film. Jag vill fastna på filmduken på Filmstaden. Jag gillar att jobba med film på heltid och teater också är roligt. Jag trivs med det. Jag gillar musik i filmerna.

Det är fantastiskt att få göra långfilm. Ibland blir det konflikter, man kan bli osams med arbetskamrater. Då brukar jag skriva i min dagbok vad som har hänt. Och så brukar jag gå och träna på Friskis och Svettis. Det är skönt att träna, då brukar man bli på bättre humör.

För det mesta går det bra att filma. Man får räkna med att ibland får man jobba på helger. Det går bra det också. Jag tycker det är trevligt att jobba tillsammans med arbetskamrater. Det är några som inte kan gå, dom sitter i rullstol. Dom måste ha mycket hjälp med vissa saker. Ibland får vi hjälp med repliker.
Fotografi av Berit från filmen Resenärerna. Berit har fotat fotografiet som är taget av Fredrik Sederholm